دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد :: Ferdowsi University of Mashhad

مثال

پایان نامه های رشته علوم تربیتی

<   12345678910111213141516171819202122232425262728293031323343   >


تعداد نتایج به دست آمده: 474 مورد

>> علوم تربیتی
شماره بازیابی: 327
نام نویسنده: حسن زاده، مهدیه
مقطع تحصیلی:  کارشناسی ارشد
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 135
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی رابطه تعارض والد- فرزندی، ادراک از جو مدرسه و ناسازگاری در دختران دانش‌آموز منزل گریز و عادی انجام گرفته است. نمونه این پژوهش 120 تن از دانش­آموزان دختر بودند که 60 تن از آن­ها به عنوان دختران منزل گریز، در سال تحصیلی 93-1392، توسط نیروی انتظامی و قوه قضائیه، به مراکز مداخله در بحران و قرنطینه شهر مشهد ارجاع گردیده بودند و 60 تن از آن­ها نیز به عنوان گروه عادی (همتا) از ميان دانش‌آموزان دختر متوسطه ناحیه یک شهر مشهد انتخاب شدند. نمونه­گیری گروه منزل گریز، به روش در دسترس و افراد عادی به روش هدفمند انجام گرفت و هر دو گروه به ­های مقياس رابطه والد- فرزندی (PCRS)، پرسش­نامه سازگاری دانش­آموزان سینها و سینگ (1993) و محقق ساخته ادراک از جو مدرسه پاسخ دادند. روایی و پایایی پرسش­نامه­ها محاسبه گردید و مورد تایید قرار گرفت. روش پژوهش از نوع علی- مقایسه­ای بود. به منظور تجزیه و تحلیل فرضیات از آزمون­های آماری توصیفی (میانگین، انحراف معیار، همبستگی و رگرسیون چندگانه) و آزمون­های آمار استنباطی (تی وابسته) استفاده گردید. نتايج حاصل از اجراي رگرسيون چندگانه نشان مي‌دهد که تعارض والد- فرزندی و جو مدرسه مي‌توانند ناسازگاری دانش‌آموزان را پيش‌بيني نمايند (001/0>p ، 415/82=(118، 2)F). نتایج آزمون تی وابسته نشان داد که بین دانش‌آموزان عادی و منزل گریز در تعارض والد- فرزندی تفاوت معناداری وجود دارد (001/0>p)؛ به طوری­که ميانگین تعارض والد- فرزندی دانش‌آموزان منزل گریز، بالاتر از دانش‌آموزان عادی بود. نتایج آزمون تی وابسته نشان داد که بین دانش‌آموزان عادی و منزل گریز در ادراک از جو مدرسه تفاوت معناداری وجود دارد (001/0>p). نتایج آزمون تی وابسته نشان داد که بین دانش‌آموزان عادی و منزل گریز در ناسازگاری نيز تفاوت معناداری وجود دارد (001/0>p). به طور کلی مي‌‌توان گفت تعارض والد-فرزندی و ادراک دانش­آموزان از جو مدرسه، مي‌‌توانند ناسازگاری دانش‌آموزان را پیش­بینی کنند. دانش‌آموزان دختر منزل­گریز در مقایسه با دانش­آموزان عادی، از تعارض والد-فرزندی و ناسازگاری بیشتري برخوردار بودند. همچنین دانش­آموز دختر منزل گریز، ادراک نامطلوب‌تری از جو مدرسه داشتند.

فهرست مندرجات

منابع و مآخذ

 


استاد راهنمای اول: غفاري، ابوالفضل
استاد مشاور اول: اصغري نكاح، سید محسن
کلید واژه ها:  تعارض والد- فرزندی ، ادراك از جو مدرسه ، ناسازگاری دانش آموزان ، منزل گریزی


>> علوم تربیتی
شماره بازیابی: 326
نام نویسنده: اسکافی، خدیجه
مقطع تحصیلی:  کارشناسی ارشد
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 133
چکیده: 

هدف این پژوهش، بررسی رابطه رشد اخلاقی و منابع اقتدار اخلاقی با نگرش نسبت به رابطه با جنس مخالف و وضعیت تحصیلی در بین دختران نوجوان شهر مشهد بود. آزمودنی‌ها 400 نفر از دختران نوجوان (17-14 ساله) شهر مشهد بودند که از طریق نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. پس از پالایش ‌ها، پاسخ 252 نفر از آزمودنی‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ابزارهای پژوهش استدلال اخلاقی رست، منابع اقتدار اخلاقی و محقق ساخته نگرش‌سنجی درباره ارتباط با جنس مخالف بود. از معدل سال گذشته آزمودنی‌ها برای سنجش وضعیت تحصیلی آنان استفاده شد. نتایج حاصل از تجزیه وتحلیل داده‌ها با استفاده از ضریب همبستگی و رگرسیون نشان داد که رشد اخلاقی با نگرش نسبت به رابطه با جنس مخالف رابطه معکوس دارد و می‌تواند در سطح متوسطی پیش‌بینی‌کننده نگرش منفی نسبت به رابطه با جنس مخالف باشد. اما رابطه رشد اخلاقی و پیشرفت تحصیلی معنادار نبود. نتایج همچنین نشان دادکه 86% از آزمودنی‌ها در 2 تا 32% از استدلال‌های اخلاقی خود در سطح فوق قراردادی رشد اخلاقی کلبرگ قرار گرفتند. بیشترین منبع اقتدار اخلاقی که پیش‌بینی‌کننده رشد اخلاقی آزمودنی‌ها بود، منبع بهزیستی جامعه بود. منبع اقتداری که بیشترین قدرت پیش‌بینی‌کنندگی را بر روی نگرش آزمودنی‌ها نسبت به رابطه با جنس مخالف داشت، منبع خود علاقمندی بود. خانواده به عنوان مؤثرترین منبع اقتدار اخلاقی بر پیشرفت تحصیلی نوجوانان شناخته شد. هم چنین مشخص شد که بین سن و نگرش نسبت به رابطه با جنس مخالف در بین دختران نوجوان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

فهرست مندرجات

منابع و مآخذ

 


استاد راهنمای اول: غفاري، ابوالفضل
استاد مشاور اول: کارشکی، حسین
کلید واژه ها:  رشد اخلاقی ، منابع اقتدار اخلاقی ، رابطه با جنس مخالف ، پیشرفت تحصیلی


>> علوم تربیتی
شماره بازیابی: 325
نام نویسنده: سیروسی، مریم
مقطع تحصیلی:  کارشناسی ارشد
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 120
چکیده: 

این پژوهش با هدف شناسایی چالش‌‌ها و فرصت‌‌های برون‌سپاری آموزش ضمن خدمت کارکنان در شرکت‌های صنعتی شهر مشهد انجام شد. این پژوهش با رویکرد کیفی و روش تحقیق مطالعه موردی می‌باشد. در این تحقیق از مصاحبه‌ نیمه‌‌ساختاریافته و بررسی اسناد به‌‌عنوان ابزار سنجش استفاده شده است. جامعه تحقیق شرکت‌های صنعتی استان خراسان رضوی و مؤسسات پیمان‌كار آموزشی می‌باشند. نمونه‌‌گیری در پژوهش حاضر با توجه به طرح تحقیق، نمونه‌‌گیری هدفمند می‌باشد، که با مدیران آموزش 6 شرکت‌ بزرگ صنعتی و 5 مؤسسه پیمان‌كار آموزشی مصاحبه انجام شد. نتایج بدست آمده از این تحقیق نشان می‌دهد که از دید مدیران آموزش و مدیران مؤسسات پیمان‌كار آموزشی در راه برون‌سپاری آموزش کارکنان 9 چالش‌ بزرگ وجود دارد که مهم‌ترین چالش «تعداد کم مؤسسات پیمان‌كار حرفه‌اي» می‌باشد، همچنین از دید مدیران آموزش در راه برون‌سپاری آموزش کارکنان 7 فرصت وجود دارد که مهم‌ترین فرصت «افزايش انگيزه و علاقه كاركنان» می‌باشد. با توجه به نتایج بدست آمده، در نهایت پیشنهاداتی برای بهبود و ارتقای اثربخشی این فرایندکلیدی در توسعه انسانی سازمان‌ها ارائه شده است.

فهرست مندرجات

منابع و مآخذ

 


استاد راهنمای اول: کرمی، مرتضی
استاد مشاور اول: آهنچيان، محمد رضا
کلید واژه ها:  آموزش سازمانی ، آموزش ضمن خدمت ، برون‌سپاری ، برون‌سپاری آموزش


>> علوم تربیتی
شماره بازیابی: 324
نام نویسنده: اخلاقي باقرجري، اكرم
مقطع تحصیلی:  کارشناسی ارشد
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 137
چکیده: 

هدف این پژوهش، بررسی رابطه سازگاری تحصیلی و کیفیت زندگی در مدرسه با اهمالکاری تحصیلی در دانش آموزان پایه اول مدارس متوسطه دخترانه شهر مشهد بود. بدین منظور نمونه­ای به حجم 380 نفر از دانش آموزان دختر پایه اول مدارس متوسطه مشهد با روش نمونه­گیری چند مرحله ای انتخاب شدند. ­های اهمالکاری سولومون و راثبلوم (1984)، سازگاری دانش آموزان (1993)، و کیفیت زندگی در مدرسه اندرسون و بروک (2000) توسط آزمودنی­ها تکمیل شد.تحلیل نتایج حاصل از اجرای همبستگی پیرسون نشان داد که اهمالکاری تحصیلی با سازگاری تحصیلی و کیفیت زندگی در مدرسه و معدل تحصیلی همبستگی منفی معنی­دار دارند. همچنین سازگاری تحصیلی با کیفیت زندگی در مدرسه همبستگی مثبت معنی­دار دارند.

از طریق رگرسیون چندگانه مشخص شد که سازگاری تحصیلی و کیفیت زندگی در مدرسه پیش­بینی کننده­های مناسبی برای اهمالکاری تحصیلی بوده و سازگاری تحصیلی، قویترین پیش بینی کننده اهمالکاری تحصیلی می باشد.

فهرست مندرجات

منابع و مآخذ

 


استاد راهنمای اول: عبد خدایی، محمد سعید
استاد مشاور اول: غنايي چمن آباد، علي
کلید واژه ها:  اهمال کاری تحصیلی ، سازگاری تحصیلی ، کیفیت زندگی در مدرسه


>> علوم تربیتی
شماره بازیابی: 323
نام نویسنده: کلانی، سارا
مقطع تحصیلی:  کارشناسی ارشد
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 131
چکیده: 

هدف:این پژوهش با هدف طراحي و ارزيابي اثربخشي بسته نرم افزاري بازيهاي زبانشناختيدر بهبود توانایی خواندن و مهارت هاي زبانشناختي دانش آموزان داراي اختلال خواندن انجام شده است.

روش بررسی: بسته­ی نرم افزاری بازی های زبان شناختی متناسب با ویژگی های شناختی دانش­آموزان دارای اختلال خواندن در پایه­ی دوم ابتدایی و با محوریت مولفه های خواندن (رمزگشایی و درک مطلب) توسط پژوهشگر و زیر نظر اساتید پژوهش طراحی و ساخته شده است. پژوهش حاضر به شيوه شبه آزمایشی و با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه گواه است. جامعه‌ی آماری در این مطالعه عبارت است از کلیه‌ی دانش­آموزان دارای اختلال خواندن پسر پایه‌ی دوم دبستان که در سال تحصیلی 92-1391 در مراکز اختلالات یادگیری شهر مشهد می‌باشند. به روش نمونه گیری در دسترس برای دوگروه آزمایش و گواه، نمونه­ای شامل 20 دانش­آموز پسر دارای اختلال خواندن در پایه دوم ابتدایی بود، از دو مرکز اختلال یادگیری ناحیه 6 و 3 آموزش و پرورش استثنایی شهر مشهد انتخاب شدند. در برنامه مداخله گروه آزمایش، هر دانش­آموز 10 جلسه 60 دقیقه­ای با بازی­ های نرم افزاری زبان شناختی آموزش دیدند، و در گروه کنترل دانش­آموزان از آموزش مرسوم در مراکز اختلال یادگیری بهره جستند.جهت سنجش دقت خواندن و درک مطلب دانش­آموزان از آزمون تشخیصی خواندن شیرازی و برای تعیین سطح آگاهی واج شناختی، معنا­شناسی و مهارت­های نحویاز آزمون رشد زبان TOLD-P3استفاده شده است.

یافته ها: نتایج حاصل از آزمون آماری تحلیل کوواریانس نشان داد که بین میانگین نمرات گروه آزمایش و کنترل  در دقت خواندن (0.05>P)، درک مطلب (0.01>P)، آگاهی واج شناختی (0.05>P) و معناشناسی (0.001>P) تفاوت معناداری وجود دارد.

:آموزش به کمک بسته آموزشی بازی های زبان شناختی نسبت به روش های مرسوم بر عملکرد دقت خواندن، درک مطلب، آگاهی واج شناختی و معناشناسی تاثیرگذارتربوده است.

فهرست مندرجات

منابع و مآخذ


استاد راهنمای اول: اصغری نکاح، سید محسن
استاد مشاور اول: غنايي چمن آباد، علي
کلید واژه ها:  اختلال خواندن ، بازی های نرم افزاری زبان شناختی ، رمزگشایی ، آگاهی واج شناختی ، درک مطلب


>> علوم تربیتی
شماره بازیابی: 322
نام نویسنده: جباری، بهاره
مقطع تحصیلی:  کارشناسی ارشد
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 116
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسي نقش میانجیگری سبک­های هویت در رابطه بین سبک­های دلبستگی با جهت­گیری هدف دانش­آموزان دبیرستان های تیزهوشان، بر اساس یک الگوی علّی است.

روش پژوهش از نوع تحلیل معادلات ساختاری است که به آزمون الگوی روابط علّی از طریق ضرایب همبستگی می‌پردازد. جامعه آماری این پژوهش کلیه‌ی دانش­آموزان دختر دبیرستان­های تیزهوشان شهر مشهد در سال تحصیلی 91-90 می‌باشد. نمونه‌ی پژوهش شامل 295 نفر از دانش­آموزان تیزهوش می‌باشد که به روش نمونه‌گیری خوشه­ای دو مرحله­ای انتخاب شدند. برای تحلیل داده‌ها از ضریب همبستگی پیرسون و الگوی معادلات ساختاری به منظور بررسی رابطه بین متغیرها استفاده شد.

نتایج پژوهش حاکی از برازش کلی الگوی پیشنهادی (91/0=GFI، 09/0= (RSMEA و همچنین وجود رابطه میان متغیرهای سبک­های دلبستگی و سبک­های هویت و نیز سبک­های دلبستگی و جهت­گیری هدف می باشد.

فهرست مندرجات

منابع و مآخذ


 


استاد راهنمای اول: اصغري نكاح، سید محسن
استاد مشاور اول: سپهری شاملو، زهره
کلید واژه ها:  جهت گیری هدف ، سبک های دلبستگی ، سبک های هویت ، دانش آموزان تیزهوش


>> علوم تربیتی
شماره بازیابی: 321
نام نویسنده: موحدی راد، هانیه
مقطع تحصیلی:  کارشناسی ارشد
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 0
چکیده: 
استاد راهنمای اول: کارشکی، حسین
استاد مشاور اول: امین یزدی، سید امیر


>> علوم تربیتی
شماره بازیابی: 320
نام نویسنده: محبی امین، سکینه
مقطع تحصیلی:  دکترا
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 317
چکیده: 

ما هم اکنون در آستانه عصر شتابندگی تاریخ هستیم. از این رو به کارگیری روش هایتدریس خلاق، از ضروریات سیستم آموزش عالی محسوب می شود. با توجه به این که روش آموزش و یادگیری بین فرهنگ های مختلف متفاوت است می توان گفت که نظام آموزشی، بازتابی از فرهنگ جامعه، نیازها ، آرزوها و ماهیت دانش موجود در یک جامعه محسوب می شود. هدف اصلی این پژوهش بررسی فرهنگ تدریس و شناسایی الزامات تدریس خلاق بود. تا از این طریق بستری برای فهم بیشتر عوامل فرهنگی موثر بر تدریس خلاق فراهم شود. برای دستیابی به این اهداف دو سوال مطرح شد؛ در سوال اول، به بررسی فرهنگ تدریس در دو دانشکده پرستاری و ادبیات پرداخته شد و در سوال دوم، الزامات تدريس خلاق شناسایی گردید. روش اصلی پژوهش رویکرد کیفی مردم نگاری بود. میدان تحقیق دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد بود. از مشاهده مشارکتی و مصاحبه به عنوان ابزار اصلی پژوهش استفاده گردید. مشارکت کنندگان اصلی پژوهش 7 نفر از اساتید (3 استاد از دانشکده پرستاری و 4 استاد از دانشکده ادبیات) و تعدادی از دانشجویان این دو دانشکده بودند. داده های گرد آوری شده از طریق روش کدگذاری اشتراوس و کوربین تحلیل شد. جهت اعتبار یافته ها از معيارهاي چهارگانه منسوب به گابا و لينكلن استفاده گردید. نتایج تحقیق در سوال اول نشان داد که خلاقیت یک هنجار مرسوم در فرهنگ تدریس تلقی نمی شود. در این رابطه برخی از عوامل مثل باورهای ذهنی استاد درباره دانشجو، تدریس، یادگیری، ارزشیابی، باور استاد درباره ارتباط با دانشجو، تجربه زیسته استاد و پیشینه تحصیلی و همچنین عوامل مربوط به ویژگی های دانشجو مثل وابستگی به استاد، نگرش ستایشگرانه به علم، فقدان مهارت های مباحثه، تصور از استاد به منزله دانای مطلق، منجر به ایجاد پدیده محوری پژوهش (هنجار نبودن تدریس خلاق) شده است. این پدیده تحت تأثیر برخی از شرایط نظیر سیاست های انگیزشی دانشگاه، سیاست های ارزشیابی از تدریس، سیاست های آموزش استادان، حجم زیاد فعالیت هیأت علمی، مقررات آموزشی، کمبود امکانات، ویژگی های شخصیتی استادان و دانشجویان، ضعف در دانش استادان و شیوه های تدریس فعلی، هنجارها و ارزش های حاکم بر دانشگاه و سیاست های مربوط به گزینش استاد قرار دارد. یافته های سوال دوم پژوهش که با تکیه بر فرهنگ کشف شده، بنیان های نظری تدریس خلاق و اسناد فرادستی انجام شده بود، نشان داد که برای دستیابی به فرهنگی که حمایت کننده تدریس خلاق است، مجموعه عوامل و عناصری همچون ویژگی های برنامه درسی، ساختار تدریس و یادگیری، استاد و تکنولوژی باید دستخوش تحولاتی قرار گیرد. 

فهرست مندرجات

منابع و مأخذ

 

 


استاد راهنمای اول: جعفري ثاني، حسين
استاد مشاور اول: سعيدي رضواني، محمود
استاد مشاور دوم: امین یزدی، سید امیر
کلید واژه ها:  فرهنگ ، تدریس خلاق ، آموزش عالی ، الزامات تدریس خلاق


>> علوم تربیتی
شماره بازیابی: 319
نام نویسنده: حیدرزاده، محسن
مقطع تحصیلی:  کارشناسی ارشد
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 90
چکیده: 

یکی از اهداف مورد تأکید در هر نظام آموزشی به ویژه در آموزش عالی؛ افزایش و بهبود مهارت­های پژوهش کردن در بین دانشجویان است. هدف این پژوهش بررسی نقش ساختار ارزشیابی کلاسی ادراک شده و جهت­گیری پژوهشی در انگیزش پژوهشی دانشجویان بود. نوع این پژوهش همبستگی، و جامعه آماری کلیه دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه فردوسی مشهد در سال تحصیلی 92-1391 بود. نمونۀ مورد مطالعه شامل 110 نفر (شامل 70  مرد و 40 زن) بود که با استفاده از روش نمونه­گیری طبقه­ای نسبتی انتخاب شدند. برای  جمع ­آوری داده­ ها از ­ های جهت­گیری پژوهشی، ادراک ارزشیابی کلاسی و انگیزش پژوهشی استفاده شد. برای تحلیل داده­ ها از تحلیل مسیر، رگرسیون چند متغیره و رگرسیون ساده به منظور بررسی رابطۀ بین متغیرها استفاده شد. نتایج نشان داد که بین ساختار ارزشیابی کلاسی ادراک شده و جهت­گیری پژوهشی با انگیزش پژوهشی رابطۀ معناداری وجود ندارد. همچنین دربارۀ رابطۀ بین ساختار ارزشیابی­ کلاسی ادراک شده و جهت­گیری پژوهشی نیز یافته­ ها نشان داد که ساختار ارزشیابی کلاسی تبحری  قادر به  پیش­بینی پژوهش بنیادی و ساختار ارزشیابی عملکردی قادر به پیش­بینی پژوهش کاربردی  می­باشد. همچنین شاخص­هاي برازش تحليل مسیر نشان داد که مدل مورد نظر از برازش کلي برخوردار است (GFI=0/95 AGFI=0/ 82 و GFI=1 , AGFI=0/98)

فهرست مندرجات

منابع و مأخذ

 

 


استاد راهنمای اول: مهرام، بهروز
استاد مشاور اول: کارشکی، حسین
کلید واژه ها:  انگیزش پژوهشی ، جهت گیری پژوهشی ، ساختار ارزشیابی کلاسی ادراک شده


>> علوم تربیتی
شماره بازیابی: 318
نام نویسنده: میری، محمد صادق
مقطع تحصیلی:  کارشناسی ارشد
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 126
چکیده: 

نظریه‌ و همچنین پژوهش‌های متعدد نشان داده‌اند که دو دسته عوامل درون‌فردی و برون‌فردی بر انگیزش دانشجویان برای انجام پژوهش موثر است، اما به تبیین این رابطه به خوبی پرداخته نشده است. بنابراين هدف پژوهش حاضر بررسي نقش روحیه پژوهشی و حمایت اساتید از استقلال پژوهشی دانشجویان با پیامدهای مورد انتظار پژوهشی و انگیزش پژوهشیاست. جامعه آماري شامل دانشجويانِ تحصيلات تكميلي دانشكده­هايدانشكدههای دانشگاه فردوسی مشهد بود. بااستفادهازروشنمونه­گيريسهميه­اي،نمونه­ايبهحجم250نفرانتخابشد. ابزارهاي مورد استفاده در اين پژوهش، ­هاي روحیه پژوهشی، حمایت اساتید از استقلال پژوهشی،پیامدهای مورد انتظار پژوهشی و انگیزش پژوهش بود. روش پژوهش، توصيفي همبستگي بود. به­ منظور تجزيه و تحليل داده‌ها از تحلیل عاملی تاییدی، تحليل عاملي اکتشافي، مدل معادلات ساختاري، همبستگيپيرسون،رگرسيون، تحليل واريانس، آنووا و تي مستقل استفاده شد. با اجراي الگوي معادلات ساختاري براي آزمون رابطه روحیه پژوهشی و حمایت اساتید از استقلال پژوهشی با پیامدهای مورد انتظار و انگیزش پژوهشی دانشجويان مشخص شد که الگوي پيشنهادي از برازش خوبي برخوردار است (094/0=RMSEA ، 91/0=NNFI). تمامی مسیرهای مدل پیشنهادی، یعنی ضرایب g مسیر حمایت اساتید به پیامدهای مورد انتظار و انگیزش پژوهشی و همچنین ضریب g مسیر روحیه پژوهشی به پیامدهای مورد انتظار پژوهشی و انگیزش پژوهشی و ضریب مسیرβپیامدهای مورد انتظار پژوهشی به انگیزش پژوهشی بالا و معنادار بود. نتايج تحليل رگرسيون نیز نشان داد که پيامدهاي مورد انتظار و انگيزش پژوهشي از طريق مقياس‌ روحيه پژوهشي و حمايت اساتيد از استقلال پژوهشي قابل پيش‌بيني هستند. همچنين يافته‌ها نشان داد که بين انگيزش پژوهشي و مولفه‌هاي انگيزش دروني و بي‌انگيزگي در زن و مرد تفاوت معناداري وجود ندارد به اين صورت كه در انگيزش دروني، ميانگين زنان بيشتر از مردان و در بي‌انگيزنگي ميانگين مردان بيشتر از زنان است.در مجموع می‌توان نتیجه گرفت که مدل ساختاری مورد نظر از برازش مناسبی برای جامعه آماری مورد نظر برخوردار است که در این بین بیشترین ضریب مسیر از متغیر میانجی پیامدهای مورد انتظار پژوهشی به انگیزش پژوهشی هست به این معنی که متغیر میانجی پیامدهای مورد انتظار به عنوان یک میانجی به خوبی عمل کرده است و همچنین می‌توان نتیجه گرفت که ضریب مسیر از متغیر حمایت استادان به انگیزش بالاتر از ضریب مسیر روحیه پژوهشی به انگیزش هست. به این معنی که متغیر حمایت اساتید نسبت به متغیر روحیه پژوهشی بر انگیزش پژوهشی دانشجویان تاثیر گذاری بیشتری دارد. بنابراین شایسته است تا استادان نسبت به تاثیر گذاری خود بر روی انگیزش پژوهشی دانشجویان حساس‌تر باشد.

 

فهرست مندرجات

منابع و مأخذ



استاد راهنمای اول: کارشکی، حسین
استاد مشاور اول: آهنچيان، محمد رضا
کلید واژه ها:  انگیزش ، پژوهش ،  پیامدهای مورد انتظار ، حمایت اساتید ، روحیه پژوهشی ، تحصيلات تکميلي

<   12345678910111213141516171819202122232425262728293031323343   >


فهرست پايان نامه ها


منوي كاربر


پيوند هاي مفيد


لينك هاي مفيد


صفحه اصلی | تماس با ما | نقشه سایت 
©2008 Ferdowsi University Of Mashhad.