دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد :: Ferdowsi University of Mashhad

مثال

پایان نامه های رشته علوم تربیتی

    123456789101112131415161727   >


تعداد نتایج به دست آمده: 317 مورد

>> علوم تربیتی
شماره بازیابی: 330
نام نویسنده: هاشمي، فرح
مقطع تحصیلی:  کارشناسی ارشد
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 133
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش تئوری ذهن و همدلی در پیش بینی مشکلات رفتاری هیجانی دانش آموزان خانواده‌های عادی و طلاق می‌باشد.قالب پژوهش، چندروشی است که به روش علی مقایسه‌ای و نیز  به روش همبستگی انجام شد. جامعه آماری شامل دانش آموزان دختر پایه پنجم و ششم مقطع ابتدایی شهر مشهد است که در سال تحصیلی 93- 92 مشغول به تحصیل هستند. نمونه آماری شامل 293 دانش‌آموز بود که از این تعداد 31 نفر را دانش‌آموزان والدین طلاق گرفته و 262 نفر را دانش آموزان خانواده‌های عادی تشکیل می‌دادند که به شیوه خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل سه پرسشنامه تئوری ذهن، همدلی و فرم گزارش والدین از نظام سنجش مبتنی بر تجربه آخنباخ بود که دو پرسشنامه تئوری ذهن و همدلی را دانش آموز و فرم گزارش والدین را سرپرست دانش آموز تکمیل کردند. برای تحلیل داده ها و به منظور پیش بینی مشکلات رفتاری- هیجانی کودکان از طریق تئوری ذهن و همدلی از تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد، به منظور مقایسه مشکلات رفتاری- هیجانی دو گروه کودکان طلاق و عادی از آزمون تحلیل واریانس چندمتغیری و به منظور بررسی همبستگی تئوری ذهن و همدلی با مشکلات رفتاری هیجانی در دو گروه خانواده‌های طلاق و عادی از فرمول z فیشر استفاده شد.جهت تجزیه و تحلیل سایر داده‌ها از نرم افزار SPSS16استفاده شد. نتایج نشان دادکه تئوری ذهن قادر به پیش‌بینی مشکلات رفتاری هیجانی در دانش آموزان خانواده‌های عادی است، اما این متغیر نتوانست مشکلات رفتاری هیجانی دانش آموزان خانواده‌های طلاق را پیش بینی کند. بین توانایی همدلی و مشکلات رفتاری هیجانی در هیچ کدام از دو گروه کودکان عادی و طلاق رابطه معناداری مشاهده نشد. همچنین نتایج نشان داد که بر اساس گزارش والدین، کودکان طلاق، مشکلات رفتاری- هیجانی بالاتری نسبت به کودکان خانواده‌های عادی داشتند. مقایسه همبستگی بین تئوری ذهن و همدلی با مشکلات رفتاری- هیجانی در کودکان عادی با طلاق نشان دادکه بین همبستگیهای به دست آمده در دو گروه از لحاظ آماری تفاوت معنادار وجودندارد. در تبیین نتایج به دست آمده می‌توان گفت که دو توانایی تئوری ذهن و همدلی تنها عوامل موثر در بروز و یا عدم بروز مشکلات رفتاری هیجانی کودکان نمی باشند و نیز با در نظر گرفتن این نکته که در این پژوهش مشکلات رفتاری هیجانی دانش آموزان خانواده‌های طلاق به گونه‌ای معنادار بالاتر از دانش آموزان خانواده‌های عادی به دست آمد توجه به فضای روانی اجتماعی خانواده هایی که کودکان طلاق در آن پرورش می‌یابندو همچنین خلق و خوی کودک حائز اهمیت است. 


استاد راهنمای اول: امین یزدی، سید امیر
استاد مشاور اول: کارشکی، حسین
کلید واژه ها:  تئوری ذهن ، همدلی ، مشکلات رفتاری- هیجانی ، طلاق ، دانش آموزان


>> علوم تربیتی
شماره بازیابی: 329
نام نویسنده: کاظمی، صديقه
مقطع تحصیلی:  دکترا
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 405
چکیده: 

آموزش و پرورش استثنائی / ویژه، نشانه گسترش توجه به تفاوت­های فردی است، چرا که به لحاظ ویژگی انسان و تفاوت­های فردی باید هر فردی به فراخور توان ذهنی و جسمی، نیازها، استعدادها و علایق خود از آموزش و پرورش خاصی بهره گیرد. در این میان، برنامه درسی به عنوان یکی از زیر نظام‌های اصلی نظام تربیت رسمی و عمومی در جهت پشتیبانی از جریان تربیت، انجام رسالت و کمک به تحقق اهداف و کارکردهای این نظام در زیر نظام آموزش و پرورش استثنایی جایگاه خاصی دارد. هدف این رساله در بخش اول، تجزیه و تحلیل برنامه قصد شده حرفه­ای دانش­آموزان کم توان ذهنی که از سال 1386 به طور آزمایشی پس از تصویب دوره متوسّطه حرفه­ای اجرا شد، بر اساس چهار مولفه اهداف، محتوا، روش­های یاددهی- یادگیری و ارزشیابی، بود و در بخش دوم سعی گردید بر اساس اقتضائات نظری، عملی و تجربی به دست آمده از بخش اول رساله و بررسی پیشینه، الگوی  برنامه درسی قصد شده این دوره مبتنی بر برنامه تربیتی فردی شده و اقتضائات آن در چهار مولفه، تبیین و طراحی شود و در نهایت الگوی مفهومی خلق شده، توسط متخصصان امر، اعتبارسنجی شد. لذا با استفاده از رویکرد کیفی و با استفاده از  برگزاری جلسات گروه­های کانونی با معلمان، مصاحبه نیمه ساختار یافته با کارشناسان و تحلیل کیفی اسناد بالادستی نظام آموزش و پرورش استثنایی و عادی و یافته­های طرح ارزشیابی ملی دوره متوسطه حرفه­ای به سوالات رساله پاسخ داده شد. به طور کلی، یافته­ها در بخش اول نشان داد رویکرد اصلی حاکم بر برنامه فعلی در مولفه­های چهارگانه، رویکرد دیسیپلینی با جهت­گیری شغلی و تحصیلی است و در بخش دوم، مدلی مفهومی طراحی شد که نقطه عزیمت آن در هر مولفه برنامه، دانش­آموز کم­توان ذهنی بوده بدون این که بافت کلی برنامه درسی مورد غفلت قرار گیرد.


استاد راهنمای اول: امین خندقی، مقصود
استاد مشاور اول: به پژوه، احمد
استاد مشاور دوم: غنايي چمن آباد، علي
کلید واژه ها:  تربیت ویژه ، برنامه درسی قصد شده ، حرفه آموزی ، برنامه تربیتی انفرادی ، طراحی برنامه درسی


>> علوم تربیتی
شماره بازیابی: 328
نام نویسنده: امیریان، سیده خدیجه
مقطع تحصیلی:  کارشناسی ارشد
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 161
چکیده: 

       هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط درماندگی آموخته شده با پيشرفت تحصيلی همراه با بررسي ميانجی گری اضطراب امتحان و اهمالکاری تحصيلی است. اين پژوهش در چهارچوب پژوهش هاي توصيفی قرار دارد و از نوع تحليل مسير و همبستگی است. جامعه ی آماری شامل کليه ی دانش آموزان دختر پايه ی دوم متوسطه شهر مشهد است که در سال تحصيلی92 -1391 مشغول به تحصيل بودند و حجم نمونه برابر با 394 نفر بود كه بر اساس روش نمونه گيری چند مرحله ای انتخاب شدند. دانش آموزان پرسشنامه های درماندگی آموخته شده، اهمالکاری تحصيلي سولومون و راثبلوم (1989) و اضطراب امتحان اشپيل برگر (1980) را تکميل کردند و ميانگين نمرات آنها به عنوان ملاك پيشرفت تحصيلي در نظر گرفته شد. نتايج حاصل از اجراي همبستگي پيرسون نشان داد كه بين درماندگي آموخته شده و پيشرفت تحصيلي، ارتباط منفي معنادار و بين درماندگي آموخته شده با هر يك از متغيرهاي اضطراب امتحان و اهمالكاري تحصيلي، ارتباط مثبت معنادار وجود دارد. همچنين بين هر يك از متغيرهاي اضطراب امتحان و اهمالكاري تحصيلي با پيشرفت تحصيلي، ارتباط منفي معنادار و بين اهمالكاري تحصيلي و اضطراب امتحان، ارتباط مثبت معنادار وجود دارد. تحليل مسير نشان داد كه الگوي پيشنهاد ي رابطه ي درماندگي آموخته شده با پيشرفت تحصيلي با ميانجي گري اهمالكاري تحصيلي و اضطراب امتحان از برازش خوبي برخوردار نيست. با تعديل هايي كه انجام شد سه الگوي ديگر براي روابط متغيرهاي پژوهش به وجود آمد كه هر سه تاييد شد.


استاد راهنمای اول: عبد خدایی، محمد سعید
استاد مشاور اول: کارشکی، حسین
کلید واژه ها:  درماندگی آموخته شده ، پيشرفت تحصيلی ، اضطراب امتحان ، اهمال کاری تحصيلی


>> علوم تربیتی
شماره بازیابی: 327
نام نویسنده: حسن زاده، مهدیه
مقطع تحصیلی:  کارشناسی ارشد
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 135
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی رابطه تعارض والد- فرزندی، ادراک از جو مدرسه و ناسازگاری در دختران دانش‌آموز منزل گریز و عادی انجام گرفته است. نمونه این پژوهش 120 تن از دانش­آموزان دختر بودند که 60 تن از آن­ها به عنوان دختران منزل گریز، در سال تحصیلی 93-1392، توسط نیروی انتظامی و قوه قضائیه، به مراکز مداخله در بحران و قرنطینه شهر مشهد ارجاع گردیده بودند و 60 تن از آن­ها نیز به عنوان گروه عادی (همتا) از ميان دانش‌آموزان دختر متوسطه ناحیه یک شهر مشهد انتخاب شدند. نمونه­گیری گروه منزل گریز، به روش در دسترس و افراد عادی به روش هدفمند انجام گرفت و هر دو گروه به پرسشنامه­های مقياس رابطه والد- فرزندی (PCRS)، پرسش­نامه سازگاری دانش­آموزان سینها و سینگ (1993) و پرسشنامه محقق ساخته ادراک از جو مدرسه پاسخ دادند. روایی و پایایی پرسش­نامه­ها محاسبه گردید و مورد تایید قرار گرفت. روش پژوهش از نوع علی- مقایسه­ای بود. به منظور تجزیه و تحلیل فرضیات از آزمون­های آماری توصیفی (میانگین، انحراف معیار، همبستگی و رگرسیون چندگانه) و آزمون­های آمار استنباطی (تی وابسته) استفاده گردید. نتايج حاصل از اجراي رگرسيون چندگانه نشان مي‌دهد که تعارض والد- فرزندی و جو مدرسه مي‌توانند ناسازگاری دانش‌آموزان را پيش‌بيني نمايند (001/0>p ، 415/82=(118، 2)F). نتایج آزمون تی وابسته نشان داد که بین دانش‌آموزان عادی و منزل گریز در تعارض والد- فرزندی تفاوت معناداری وجود دارد (001/0>p)؛ به طوری­که ميانگین تعارض والد- فرزندی دانش‌آموزان منزل گریز، بالاتر از دانش‌آموزان عادی بود. نتایج آزمون تی وابسته نشان داد که بین دانش‌آموزان عادی و منزل گریز در ادراک از جو مدرسه تفاوت معناداری وجود دارد (001/0>p). نتایج آزمون تی وابسته نشان داد که بین دانش‌آموزان عادی و منزل گریز در ناسازگاری نيز تفاوت معناداری وجود دارد (001/0>p). به طور کلی مي‌‌توان گفت تعارض والد-فرزندی و ادراک دانش­آموزان از جو مدرسه، مي‌‌توانند ناسازگاری دانش‌آموزان را پیش­بینی کنند. دانش‌آموزان دختر منزل­گریز در مقایسه با دانش­آموزان عادی، از تعارض والد-فرزندی و ناسازگاری بیشتري برخوردار بودند. همچنین دانش­آموز دختر منزل گریز، ادراک نامطلوب‌تری از جو مدرسه داشتند.


استاد راهنمای اول: غفاري، ابوالفضل
استاد مشاور اول: اصغري نكاح، سید محسن
کلید واژه ها:  تعارض والد- فرزندی ، ادراك از جو مدرسه ، ناسازگاری دانش آموزان ، منزل گریزی


>> علوم تربیتی
شماره بازیابی: 326
نام نویسنده: اسکافی، خدیجه
مقطع تحصیلی:  کارشناسی ارشد
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 133
چکیده: 

هدف این پژوهش، بررسی رابطه رشد اخلاقی و منابع اقتدار اخلاقی با نگرش نسبت به رابطه با جنس مخالف و وضعیت تحصیلی در بین دختران نوجوان شهر مشهد بود. آزمودنی‌ها 400 نفر از دختران نوجوان (17-14 ساله) شهر مشهد بودند که از طریق نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. پس از پالایش پرسشنامه‌ها، پاسخ 252 نفر از آزمودنی‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ابزارهای پژوهش پرسشنامه استدلال اخلاقی رست، پرسشنامه منابع اقتدار اخلاقی و پرسشنامه محقق ساخته نگرش‌سنجی درباره ارتباط با جنس مخالف بود. از معدل سال گذشته آزمودنی‌ها برای سنجش وضعیت تحصیلی آنان استفاده شد. نتایج حاصل از تجزیه وتحلیل داده‌ها با استفاده از ضریب همبستگی و رگرسیون نشان داد که رشد اخلاقی با نگرش نسبت به رابطه با جنس مخالف رابطه معکوس دارد و می‌تواند در سطح متوسطی پیش‌بینی‌کننده نگرش منفی نسبت به رابطه با جنس مخالف باشد. اما رابطه رشد اخلاقی و پیشرفت تحصیلی معنادار نبود. نتایج همچنین نشان دادکه 86% از آزمودنی‌ها در 2 تا 32% از استدلال‌های اخلاقی خود در سطح فوق قراردادی رشد اخلاقی کلبرگ قرار گرفتند. بیشترین منبع اقتدار اخلاقی که پیش‌بینی‌کننده رشد اخلاقی آزمودنی‌ها بود، منبع بهزیستی جامعه بود. منبع اقتداری که بیشترین قدرت پیش‌بینی‌کنندگی را بر روی نگرش آزمودنی‌ها نسبت به رابطه با جنس مخالف داشت، منبع خود علاقمندی بود. خانواده به عنوان مؤثرترین منبع اقتدار اخلاقی بر پیشرفت تحصیلی نوجوانان شناخته شد. هم چنین مشخص شد که بین سن و نگرش نسبت به رابطه با جنس مخالف در بین دختران نوجوان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.


استاد راهنمای اول: غفاري، ابوالفضل
استاد مشاور اول: کارشکی، حسین
کلید واژه ها:  رشد اخلاقی ، منابع اقتدار اخلاقی ، رابطه با جنس مخالف ، پیشرفت تحصیلی


>> علوم تربیتی
شماره بازیابی: 325
نام نویسنده: سیروسی، مریم
مقطع تحصیلی:  کارشناسی ارشد
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 120
چکیده: 

این پژوهش با هدف شناسایی چالش‌‌ها و فرصت‌‌های برون‌سپاری آموزش ضمن خدمت کارکنان در شرکت‌های صنعتی شهر مشهد انجام شد. این پژوهش با رویکرد کیفی و روش تحقیق مطالعه موردی می‌باشد. در این تحقیق از مصاحبه‌ نیمه‌‌ساختاریافته و بررسی اسناد به‌‌عنوان ابزار سنجش استفاده شده است. جامعه تحقیق شرکت‌های صنعتی استان خراسان رضوی و مؤسسات پیمان‌كار آموزشی می‌باشند. نمونه‌‌گیری در پژوهش حاضر با توجه به طرح تحقیق، نمونه‌‌گیری هدفمند می‌باشد، که با مدیران آموزش 6 شرکت‌ بزرگ صنعتی و 5 مؤسسه پیمان‌كار آموزشی مصاحبه انجام شد. نتایج بدست آمده از این تحقیق نشان می‌دهد که از دید مدیران آموزش و مدیران مؤسسات پیمان‌كار آموزشی در راه برون‌سپاری آموزش کارکنان 9 چالش‌ بزرگ وجود دارد که مهم‌ترین چالش «تعداد کم مؤسسات پیمان‌كار حرفه‌اي» می‌باشد، همچنین از دید مدیران آموزش در راه برون‌سپاری آموزش کارکنان 7 فرصت وجود دارد که مهم‌ترین فرصت «افزايش انگيزه و علاقه كاركنان» می‌باشد. با توجه به نتایج بدست آمده، در نهایت پیشنهاداتی برای بهبود و ارتقای اثربخشی این فرایندکلیدی در توسعه انسانی سازمان‌ها ارائه شده است.


استاد راهنمای اول: کرمی، مرتضی
استاد مشاور اول: آهنچيان، محمد رضا
کلید واژه ها:  آموزش سازمانی ، آموزش ضمن خدمت ، برون‌سپاری ، برون‌سپاری آموزش


>> علوم تربیتی
شماره بازیابی: 324
نام نویسنده: اخلاقي باقرجري، اكرم
مقطع تحصیلی:  کارشناسی ارشد
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 137
چکیده: 

هدف این پژوهش، بررسی رابطه سازگاری تحصیلی و کیفیت زندگی در مدرسه با اهمالکاری تحصیلی در دانش آموزان پایه اول مدارس متوسطه دخترانه شهر مشهد بود. بدین منظور نمونه­ای به حجم 380 نفر از دانش آموزان دختر پایه اول مدارس متوسطه مشهد با روش نمونه­گیری چند مرحله ای انتخاب شدند. پرسشنامه­های اهمالکاری سولومون و راثبلوم (1984)، پرسشنامه سازگاری دانش آموزان (1993)، و پرسشنامه کیفیت زندگی در مدرسه اندرسون و بروک (2000) توسط آزمودنی­ها تکمیل شد.تحلیل نتایج حاصل از اجرای همبستگی پیرسون نشان داد که اهمالکاری تحصیلی با سازگاری تحصیلی و کیفیت زندگی در مدرسه و معدل تحصیلی همبستگی منفی معنی­دار دارند. همچنین سازگاری تحصیلی با کیفیت زندگی در مدرسه همبستگی مثبت معنی­دار دارند.

از طریق رگرسیون چندگانه مشخص شد که سازگاری تحصیلی و کیفیت زندگی در مدرسه پیش­بینی کننده­های مناسبی برای اهمالکاری تحصیلی بوده و سازگاری تحصیلی، قویترین پیش بینی کننده اهمالکاری تحصیلی می باشد.


استاد راهنمای اول: عبد خدایی، محمد سعید
استاد مشاور اول: غنايي چمن آباد، علي
کلید واژه ها:  اهمال کاری تحصیلی ، سازگاری تحصیلی ، کیفیت زندگی در مدرسه


>> علوم تربیتی
شماره بازیابی: 323
نام نویسنده: کلانی، سارا
مقطع تحصیلی:  کارشناسی ارشد
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 131
چکیده: 

هدف:این پژوهش با هدف طراحي و ارزيابي اثربخشي بسته نرم افزاري بازيهاي زبانشناختيدر بهبود توانایی خواندن و مهارت هاي زبانشناختي دانش آموزان داراي اختلال خواندن انجام شده است.

روش بررسی: بسته­ی نرم افزاری بازی های زبان شناختی متناسب با ویژگی های شناختی دانش­آموزان دارای اختلال خواندن در پایه­ی دوم ابتدایی و با محوریت مولفه های خواندن (رمزگشایی و درک مطلب) توسط پژوهشگر و زیر نظر اساتید پژوهش طراحی و ساخته شده است. پژوهش حاضر به شيوه شبه آزمایشی و با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه گواه است. جامعه‌ی آماری در این مطالعه عبارت است از کلیه‌ی دانش­آموزان دارای اختلال خواندن پسر پایه‌ی دوم دبستان که در سال تحصیلی 92-1391 در مراکز اختلالات یادگیری شهر مشهد می‌باشند. به روش نمونه گیری در دسترس برای دوگروه آزمایش و گواه، نمونه­ای شامل 20 دانش­آموز پسر دارای اختلال خواندن در پایه دوم ابتدایی بود، از دو مرکز اختلال یادگیری ناحیه 6 و 3 آموزش و پرورش استثنایی شهر مشهد انتخاب شدند. در برنامه مداخله گروه آزمایش، هر دانش­آموز 10 جلسه 60 دقیقه­ای با بازی­ های نرم افزاری زبان شناختی آموزش دیدند، و در گروه کنترل دانش­آموزان از آموزش مرسوم در مراکز اختلال یادگیری بهره جستند.جهت سنجش دقت خواندن و درک مطلب دانش­آموزان از آزمون تشخیصی خواندن شیرازی و برای تعیین سطح آگاهی واج شناختی، معنا­شناسی و مهارت­های نحویاز آزمون رشد زبان TOLD-P3استفاده شده است.

یافته ها: نتایج حاصل از آزمون آماری تحلیل کوواریانس نشان داد که بین میانگین نمرات گروه آزمایش و کنترل  در دقت خواندن (0.05>P)، درک مطلب (0.01>P)، آگاهی واج شناختی (0.05>P) و معناشناسی (0.001>P) تفاوت معناداری وجود دارد.

نتیجه گیری:آموزش به کمک بسته آموزشی بازی های زبان شناختی نسبت به روش های مرسوم بر عملکرد دقت خواندن، درک مطلب، آگاهی واج شناختی و معناشناسی تاثیرگذارتربوده است.


استاد راهنمای اول: اصغری نکاح، سید محسن
استاد مشاور اول: غنايي چمن آباد، علي
کلید واژه ها:  اختلال خواندن ، بازی های نرم افزاری زبان شناختی ، رمزگشایی ، آگاهی واج شناختی ، درک مطلب


>> علوم تربیتی
شماره بازیابی: 322
نام نویسنده: جباری، بهاره
مقطع تحصیلی:  کارشناسی ارشد
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 116
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسي نقش میانجیگری سبک­های هویت در رابطه بین سبک­های دلبستگی با جهت­گیری هدف دانش­آموزان دبیرستان های تیزهوشان، بر اساس یک الگوی علّی است.

روش پژوهش از نوع تحلیل معادلات ساختاری است که به آزمون الگوی روابط علّی از طریق ضرایب همبستگی می‌پردازد. جامعه آماری این پژوهش کلیه‌ی دانش­آموزان دختر دبیرستان­های تیزهوشان شهر مشهد در سال تحصیلی 91-90 می‌باشد. نمونه‌ی پژوهش شامل 295 نفر از دانش­آموزان تیزهوش می‌باشد که به روش نمونه‌گیری خوشه­ای دو مرحله­ای انتخاب شدند. برای تحلیل داده‌ها از ضریب همبستگی پیرسون و الگوی معادلات ساختاری به منظور بررسی رابطه بین متغیرها استفاده شد.

نتایج پژوهش حاکی از برازش کلی الگوی پیشنهادی (91/0=GFI، 09/0= (RSMEA و همچنین وجود رابطه میان متغیرهای سبک­های دلبستگی و سبک­های هویت و نیز سبک­های دلبستگی و جهت­گیری هدف می باشد.

 


استاد راهنمای اول: اصغري نكاح، سید محسن
استاد مشاور اول: سپهری شاملو، زهره
کلید واژه ها:  جهت گیری هدف ، سبک های دلبستگی ، سبک های هویت ، دانش آموزان تیزهوش


>> علوم تربیتی
شماره بازیابی: 321
نام نویسنده: موحدی راد، هانیه
مقطع تحصیلی:  کارشناسی ارشد
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 0
چکیده: 
استاد راهنمای اول: کارشکی، حسین
استاد مشاور اول: امین یزدی، سید امیر

    123456789101112131415161727   >


منوي كاربر


پيوند هاي مفيد


لينك هاي مفيد


صفحه اصلی | تماس با ما | نقشه سایت 
©2008 Ferdowsi University Of Mashhad.